Incalzirea climei condamna pasarile colibri la infometare

Standard

Grabiti de incalzirea climei, crinii de munte infloresc prematur si nu mai sunt sincronizati cu aparitia pasarilor colibri migratoare, care depind de nectarul florilor. Decalajul creat este o problema de viata si de moarte pentru micile inaripate, ele nemaiapucand sa se hraneasca, iar puii lor rateaza startul in viata.

Crinul de ghetar este o planta inalta, flexibila,  ce creste pe pajistile muntilor din  vestul Americii de Nord. Infloreste devreme in primavara, cand apar primii bondari si pasarile Colibri. Mai exact, aparea.

Oamenii de stiinta si colegii David Inouye si Amy McKinney de la Universitatea din Maryland au descoperit ca, odata cu cresterea temperaturilor, primele flori apar cu aproximativ 17 zile mai devreme decat in anii 1970.

Pasarea Colibri cu coada lunga migreaza in fiecare primavara din America Centrala spre nordul continentului, inspre altitudinile mari ale muntilor din vestul Statelor Unite pentru a se reproduce. Problema este ca, pana sa soseasca pasarile Colibri pe creste, multi dintre crini se ofilesc iar nectarul lor dispare.

Foto: Nasim Mansurov

Pasarile colibri beneficiaza de o vara scurta pentru a-si creste puii, iar biologii estimeaza ca, daca tendintele actuale continua, in doua decenii ele vor rata complet primele flori.

„Speciile nordice, ca Pasarea Colibri cu coada lunga, sunt cele mai expuse riscului de a ajunge in zonele de reproducere dupa ce hrana de baza nu mai este disponibila, insa ecologistii prezic ca speciile vor migra mai spre nord o data cu cresterea temperaturilor” spune Saran Twombly, directorul Diviziei Biologiei de Mediu la Fundatia Nationala de Stiinta a SUA, finantatoarea studiului.

Exista totusi pericolul ca aceste specii sa ramana curand fara un loc in care sa traiasca.

Sursa: e! Science News

About Alexandra

Am inceput sa ma gandesc la ce o sa fiu eu cand o sa fiu mare acum mult timp. Din clasa a 5a pana la inceputul clasei a 12a eram tare convinsa ca o sa devin avocat. Ce prostie, nu se potriveste deloc cu mine, cu personalitea mea. Am decis intr-un final ca vreau sa devin jurnalist. Am facut facultatea si i'm on my way, ca sa zic asa. Sper sa ajung sa scriu astfel incat sa fiu mandra de lucrarea mea. De asemenea, as vrea sa fiu capabila sa organizez evenimente ca la carte. Pe primul plan ramane, in schimb, scrisul. Nu stiu de ce dar inca visez sa fac asta profi, sa am propria revista sau ziar. Cine stie?! Mai am de invatat despre mine, despre atuurile mele, mai am pana pot contura un Eu. Viitorul ne rezerva lucruri dragute de obicei, asta daca si muncim pentru ele.

Leave a Reply

